Laura Mercier Flawless Skin Face Polish

lauramercierfacepolishFlawless Skin, det låter väl underbart? Det var också vad Laura Mercier ville skänka världen (skänka mot $$ förstås) i form av riktigt bra foundations när hon startade sitt kosmetikföretag för snart tjugo år sedan. Även jag har använt och gillat en puderfoundation från hennes märke. Men felfri hud börjar ju innan dess, i rengöringen och vården av hyn;därav det lockande namnet på Laura Merciers hudvårdsserie.

Jag skaffade exfolieringskrämen Flawless Skin Face Polish eftersom jag hade hört mycket gott om den. Efter att ha börjat använda den är även jag mycket nöjd; produkten skrubbar rent min hud mjukt utan att irritera den.

Stora korn för peeling i en kräm kan göra huden en otjänst om de river för hårt, och därför blev jag skeptisk första gången jag klämde ut den lilla klick av Face Polish som behövs. Men nej, den sammanlagda konsistensen på krämen är jämn och litet trög, och låter kornen göra god nytta utan att rispa huden.

I ett par veckors tid har jag använt krämen ungefär två gånger i veckan, och är nöjd med resultatet. Den milda doften och den sköna känslan mot huden gör varje rengöring till en trevlig upplevelse. Jag gillar Laura Mercier Flawless Skin Face Polish och kommer nog att köpa den igen när min tub är slut.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

