The Body Shop Mango Whip Body Lotion

body-shop-mango-whip-body-lotionNär en body lotion kallas ”whipped” så är den, som höres, vispad och har en fluffig konsistens. Så är det också med The Body Shops Mango Whip lotion, och den har verkligen en skönt fluffig, men ändå krämig konsistens. Det är svårt att inte också börja tänka på vispgrädde! Jag tänker på den klassiska sjuttiotalsdesserten med persikohalvor ur konservburk som serverades med vispgrädde och den söta lagen de låg i. Nu är det ju mango, inte persika, i krämen, men i vilket fall som helst blir den en dubbel humörtoppare.

Mango Whip Body Lotion doftar alltså av mango, men inte så syrligt och skarpt som mango kan lukta och smaka, utan mildare. Det passar ju bra för en body lotion. Citrusdoften är ändå uppiggande, vilket jag har nytta av på trötta morgnar efter duschen.

Den mjuka, generösa konsistensen på krämen gör den extra skön att smörja in sig med. Min hud är inte speciellt torr, så för mig fungerar The Body Shop Mango Whip Body Lotion riktigt bra året om.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, krämer, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

