New York, New York!

Medan förinställda inlägg har blippat fram här på bloggen var tredje dag har jag faktiskt varit på en tiodagarsresa till New York! Förutom att gå på Broadway varje dag och på flera spännande muséer, så hann jag förstås med att undersöka de kosmetikmärken som finns där men inte här… och köpa med mig hem några av de finaste sakerna jag hittade!

Något jag älskar speciellt mycket är ju läppstift, och det finns flera märken jag hört gott om och varit nyfiken på. Jag hittade snygga färger i alla de märken jag varit mest nyfiken på, och ser jättemycket fram emot att använda dem och berätta mer i detalj om dem!

wpid-20151122_125201.jpg

Från vänster till höger syns läppstift från Buxom, Burberry, Bite Beauty, Tarte och Hourglass. Eftersom jag visste jag skulle shoppa en hel del så blev jag medlem i Sephora US (inte ens en vecka efter att jag blivit medlem i svenska Sephora!), och som välkomstpresent fick jag de två läppennorna från NARS som ligger längst fram. Toppen!

wpid-20151122_124709.jpg

Jag hann tyvärr inte stanna så länge på den lyxiga kosmetikavdelningen på Bergdorf Goodman, trots att de hade spännande märken som Kevyn Aucoin och Chantecaille. När jag hastade förbi Robert Piquet-disken gav mig den vänliga expediten fyra samples i farten – så snällt!

På Sephora skaffade jag även en burk Sold Cleansing Oil från Erborian, en produkt jag läst mycket om och blivit nyfiken på att pröva.

wpid-20151124_125557.jpg

Sidenscarves är ju också något jag älskar och tycker förgyller livet. I den föredömligt stora och välutrustade museishoppen för Metropolitan Museum of Art fanns så många varianter att jag, och många andra jag råkade i samtal med, hade svårt att välja, men till slut plockade jag ut en med mönster från William Morris och en med mönster från Louis Comfort Tiffany. Underbara souvenirer, fastän jag inte ens hann in på det muséet! Men då har jag ju ytterligare en god anledning att åka tillbaka till New York!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, läppstift. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till New York, New York!

  1. Hermia skriver:

    Någon dag ska jag i lugn och ro läsa din NY-resa! Blir så sugen på att åka dit igen.. Sjukt snygga färger o sjalar fick du i alla fall med dig hem 🙂

    • styleonfile skriver:

      Visst är det härliga minnen från resan?! Recensionerna från muséerna och teatrarna kommer att droppa in ett om dagen på Kulturdelen i några veckor framöver…

  2. Bokomaten skriver:

    Åh, vad underbart! Tycket det var oerhört modest shopping o väldigt snygga sjalar båda två. Särskilt förtjust i Tarte så ska bli roligt att höra vad du tycker om det.:)

  3. styleonfile skriver:

    Haha, ja, jag shoppade inte så mycket eftersom min stora utgiftspost var att se en Broadwaypjäs om dagen! Jag sade till mig själv att det får bli mer en annan gång. 😉 Sedan var det ju litet galet att köpa fem läppstift på en vecka, men jag är ändå extremt förtjust i läppstift och har hört gott om de här märkena och varit nyfiken på dem, så jag släppte på hämningarna inne på Sephora! Och när läppstiften en dag är slut så har jag mina skimrande scarves kvar.

Kommentera

