L’Oréal Addictive Plum

Den här hösten behövde jag ett nytt plommonfärgat nagellack, och blev glad när jag hittade det läckra Addictive Plum till ett extra lågt pris hos L’Oréal. De är ju inte dyra annars heller, men när priserna sänks med någon tia till är det ju ännu bättre!

wpid-20151109_123141.jpg

Konstigt nog ser lacket inte ut att vara plommonfärgat utan mest mörkrött på den ljusare bilden nedan. Det är förstås snyggt det också, men jag gillar att färgen i verkligheten har en lätt dragning åt det blålila hållet – inte särskilt mycket, det är mycket rött kvar. Och så har lacket en  mörk nyans som matchar höstmörkret, och ändå så stark färgpigmentering att det lyser upp.

wpid-20151109_123220.jpgNagellacket är krämigt och täckande, och det räckte med två lager. Det sitter bra, och kommer nog att bli en favorit för mig i höst och vinter.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till L’Oréal Addictive Plum

  1. Ping: Favoriter i februari | Style On File

  2. Ping: Shop ’til you drop del 7 | Style On File

Kommentera

