SG79 STHLM No 2

Ett och två! Peppar och salt! Det står inget om det i beskrivningen, men när jag sprayar på mig SG79 STHLM No 2 så är första jag känner en stor puff av salt, salt, salt. Det är roligt, eftersom första intrycket av systerdoften SG79 STHLM No 1 är peppar! Saltet hänger med länge men förändras litet när frukterna och bären i toppnoterna gör entré: mandarin, grapefrukt och svarta vinbär, litet extra tillskärpta av elemi. Svarta vinbär kan presenteras som hypersöta, som i Armani Sì och Fueguia 1833 La Cautiva, men här gör sältan och det gröna från elemi att de känns naturtrogna. Ja, så mycket man nu hinner känna innan citrusen tar över.

sg79sthlmno2Sedan kommer blommorna i hjärtnoterna och börjar mjuka upp: ros och koriander, med en vinkling åt kryddhållet med koriander och svartpeppar som dock inte alls är särskilt distinkta här. Mysk, patchouli och tonkaböna utgör doftens basnoter, utan att utmärka sig så mycket, de heller.

Länge är det den intressanta sältan som är huvudintrycket SG79 STHLM No 2. Efter ett par timmar har den lagt sig och en lättare blandning av alla ingredienser finns kvar. Men vet ni? Efter en hel dag, närmare tio timmar eller ibland mer, så finns det kvar en svag men ljuvlig doft som får mitt hjärta att slå litet extra! Det är magnolian med utvalda vänner som lämnat kvar ett litet, sött spår på min hud. Det är möjligt att inte alla får samma resultat på sin hud, men för mig är det förtrollande.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, parfymer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till SG79 STHLM No 2

  1. Ping: SG79 STHLM No 16 | Style On File

Kommentera

