Favoriter i oktober

De här klara, kyliga höstdagarna har jag längtat efter kryddiga dofter. Inte nödvändigtvis stora, varma parfymer utan något som sticker i näsan på ett skönt sätt. Det jag har plockat fram ur min hylla är Chanel Coromandel, en underbart rik och smått mystisk doft, och Le Labo Rose 31 som är en kryddig, generös rosdoft.

wpid-DSC_0680.jpg

På naglarna har jag glatt mig åt det krämiga mörkrosa nagellacket Poetic Rose från Mavala. Det syns inte på bilden, men flaskan är nästan tom. Snyft! Den färgen säljs inte längre, och jag har inte någon exakt likadan färg i min samling, bara sådana som drar mer åt bärrött eller varmare rosa. Men när lacket är slut tänker jag acceptera det och nöja mig med alla färger jag har kvar. Och vem vet, en dag kanske jag hittar exakt samma färg från ett annat märke! Men som sagt, viktigast är att jag kan hålla tillgodo med andra nagellack i nästan samma färg.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, favoriter. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Favoriter i oktober

  1. Laura skriver:

    Jag har en flaska 396 Velvet som du kan få om du vill 🙂 — mot portokostnad 😉

  2. Laura skriver:

    Såg att du la märke till naglarna där i december förra året — men kopplade inte förrän nu, ”Jenny” – Irina

Kommentera

