Rodial Stemcell super-food facial oil

Rodials produkt Stemcell super-food facial oil känns inte alls oljig, utan är en lättflytande vätska. Man suger upp ett par droppar med pipetten i locket och klappar snabbt och lätt in dem i ansiktet – konsistensen gör att det är enkelt att fördela produkten, som sjunker in i huden utan att lämna kladd. Efter någon minut har jag följt upp med en tjockare ansiktskräm.

rodialstemcellRodial Stemcell super-food facial oil skall avhjälpa torr hy och fina linjer, vilket jag ju inte har. Men jag kunde inte låta bli att prova den generösa provflaskan jag fick – nya produkter är alltid spännande! Nu har jag använt den oftast både morgon och kväll i två veckor, som sagt i kombination med kräm för dagen eller natten.

Kom ihåg att jag med min blandhy inte hör till produktens målgrupp, men jag kan faktiskt inte känna någon skillnad i huden av användandet. Till och med har jag haft en period då ansiktshyn har känts extra tunn och slapp, och det trots att jag har tränat regelbundet (vilket brukar göra underverk för min hy och ge den en ungdomlig fasthet). För dem med torr hy kan det hända att den här oljan gör nytta. Men hör man inte till målgruppen är det nog onödigt att prova Rodial Stemcell super-food facial oil, trots de lockande ingredienserna Omega 3, 6 och 9, vitaminer och stamceller. (Vad då för stamceller förresten? Från människor?!)

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Rodial Stemcell super-food facial oil

  1. Stamcellerna kommer från Alprosor 🙂

Kommentera

