Crabtree & Evelyn Pomegranate Hand Therapy

Handkrämer från Crabtree & Evelyn är, trots de opraktiskt små skruvkorkarna, en stor glädje. De gör god nytta för händerna och finns i många intressanta dofter. Den vackert orangebruna tuben innehåller varianten Pomegranate, Argan & Grapeseed, och doftar ganska starkt men faller mig i smaken.

CandE_PomegranteTill att börja med vill jag förstås säga att krämen gör gott för händerna; den sjunker inte in i huden jättesnabbt, men är heller inte kladdig efter insmörjning. Huden börjar kännas mjuk direkt efteråt såväl som under timmarna efter användandet, och det är ju det viktigaste med krämen! Som så ofta får den inte bukt med de hårdaste flikarna strax intill naglarna, men det finns det knappt någon kräm alls som klarar. Litet hjälper i alla fall Pomegranate Ultra-Moisturising Hand Therapy också mot dem.

Doften är som sagt ganska stark, men sitter inte i så länge att den hinner irritera. Jag gillar den mycket; det är druvkärnenoten som dominerar, tillsammans med granatäpplet som gör blandningen syrlig, nästan sur. Litet kryddighet i doften hjälper till att göra den neutral, så att den passar för både män och kvinnor.

Om bara Crabtree & Evelyn började göra förpackningar med smartare stängning än pyttesmå skruvkorkar som lätt glider ur nysmorda fingrar, så skulle jag köpa deras sköna handkrämer hela tiden!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i handkräm och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Crabtree & Evelyn Pomegranate Hand Therapy

  1. Bokomaten skriver:

    Jag tycker också bäst om C&E handkrämer, de är guld för mina torra händer. För något år sedan hittade jag en stor pumpflaska med coriander/citron och den gick VARM här hemma och är faktiskt totalt slut. Trots att den var mycket större än tuberna. Briljant på kvällen, efter att man tvättat händerna eller tagit hand om tvätten. Bara ett pump på krämar man in. Inte sett på ett tag dock.

    • styleonfile skriver:

      Pumpflaskorna är bra! Jag ser dem oftast omkring jul, i present-set tillsammans med en tvål i likadan förpackning. Och så under mellandagsrean, när ett par pumpflaskor får följa med hem! 😉

Kommentera

