Laura Mercier Almond Coconut Milk Soufflé Body Crème

Laura Mercier har en serie med kroppsvårdsprodukter och parfymer i underbara gourmand-dofter som Creme Brulée och Tarte au Citron. Efter att ha suktat i flera år men tvekat på grund av priset kände jag mig på humör för att slå till, och jag valde en Soufflé Body Crème i doften Almond Coconut Milk. De här krämerna kommer i generösa, fyrkantiga glasburkar, vilket känns lika glamouröst som det doftande innehållet men också opraktiskt.

lauramercieralmondcoconutmilkJust när man smörjer in huden med krämen doftar den skarpt och litet bittert av mandel, men den noten mjuknar och blandas med de övriga redan under den första timmen. Då hinner också kokosmjölkdoften ökar i styrka. I blandningen finns också jasmin, ylang-ylang och heliotrop, men de har jag inte lyckats upptäcka. Det som tar över är en kraftfull mix av mandel, kokosnöt, rosenträ, mysk, tonkabönor och framför allt vanilj. När en eller till och med flera dagar har gått är vaniljen still going strong med assistans av övriga noter.

Faktum är att doften är för stark för att jag skall vilja använda krämen på dagen. Istället är den en extra belöning på kvällen efter ett träningspass. På kläder jag använt då stannar doften i flera dagar, och då i synnerhet vaniljen. Det har jag inget emot, för det är en härligt söt doft som sveper in mig och får mig att känna mig varm och nöjd.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, krämer, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Laura Mercier Almond Coconut Milk Soufflé Body Crème

  1. Laura skriver:

    Har du testat handkrämen Amande nånting från l’Occitane? (Det här inlägget kom mig att tänka på den.)

  2. Laura skriver:

    Riktigt bra (fast kanske inte när man är som allra torrast, då behövs Neutrogena eller liknande), och luktar himla gott, tycker i alla fall jag — det där är ju individuellt. Men den finns bara i en pytteliten tub (märkligt när andra handkrämer finns i storförpackning hos samma märken).

  3. Ping: Favoriter i september | Style On File

Kommentera

