Dior Hydra Life Pro-Youth Silk Creme

Jag tycker om att använda en nattkräm som ger min hy fukt och omvårdnad. Flera av mina favoritmärken har hudvårdsserier med ”hydra-” i namnen, och nu tyckte jag att det var dags att prova varianten från Dior, Hydra Life Pro-Youth Silk Creme. Jag valde varianten för Normal to Dry Skin, eftersom jag gillar mer generösa krämer på natten. (De gånger jag har använt den dagtid har den inte hållit min blandhy matt, men det har jag inte heller räknat med.)

dior_hydralife_creme

Krämen lovar att plumpa upp huden och göra den silkigt mjuk, och det vill jag säga att den lyckas med. Min hy känns fast, jämn och fin efter att jag smort in den, och även under dagen efteråt. Det känns inte som att det ligger något onaturligt i de upplumpande och utjämnande egenskaperna, så som jag ibland kan känna om Lancôme Visionnaire. Jag är mycket nöjd med min Dior-kräm och kommer nog att köpa den igen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård, krämer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dior Hydra Life Pro-Youth Silk Creme

  1. Ping: Transderma O Optimal Booster Serum | Style On File

Kommentera

