Frau Tonis Berlin Summer

Den uttalat somriga doften 02 Berlin Summer från Frau Tonis är verkligen en frisk fläkt, passande för en sommardag. Det är alltså inte en doft som skall gestalta känslan av sommar, utan snarare en tillräckligt lätt och pigg doft för att inte bli överväldigande på en het dag. Det är inget att undra på med så friska ingredienser: apelsin, grapefrukt, lime, citrongräs och mint.02_berlinsummer_frau_tonis_parfum

Berlin Summer är skapad för både män och kvinnor, och den har en god cologne-liknande kvalitet. Jag är sällan förtjust i manliga eller ens unisex-dofter på mig själv, men jag tycker om den här på mig, och kan samtidigt känna att den skulle passa på en man.

Hållbarheten är inte överdrivet bra, men parfymen har den goda egenskapen att den försvinner utan att lämna något surt spår efter sig, vilket ju är extra jobbigt på varma dagar. Frau Tonis Summer Berlin är en uppiggande doft inte bara för sommardagar och inte bara för dagar i Berlin.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, parfymer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

