Chanel Stylo Eyeshadow i Campanule

Det gör mig glad att fler märken kommer med tjocka ögonskuggepennor, för det ger fler färger och finisher att välja på! Nu har jag äntligen hittat en i en lila nyans; Chanels Stylo Eyeshadow med namnet Campanule. Dock är den inte riktigt så ljus och lavendel-tonad som passar mina ögon och hudtoner bäst, utan den skimrar faktiskt i purpurrött. Det är extra konstigt med tanke på att campanule betyder blåklocka, men jag klagar inte utan provar med glädje även den här färgnyansen.

wpid-DSC_0563.jpg

Till skillnad från de runda topparna på Laura Merciers Caviar Sticks har Stylo Eyeshadow en avfasad topp, vilket gör att den dels har en större platt yta som lätt kan måla färg på större områden, dels en litet spetsigare del som kan användas till tunnare linjer med mer intensiv färg.

Tyvärr är den spetsiga toppen litet svår att använda just där jag helst vill ha den; under den undre fransraden. Det är krångligt att få den ända intill ögonfransarna, och linjen den lämnar är skarp och inte så lätt att sudda ut. Vad jag hade önskat mig var ju en bredare, diffus linje av en färg som smälter in i huden och får mig att se piggare och vackrare ut! Riktigt så blir det inte med Chanel Stylo Eyeshadow.

Suddat och osuddat

Jag kommer att fortsätta att använda ögonpennan och försöka jämna ned spetsen till en rundare topp som hos Caviar Sticks. Det tar nog ett tag, och vi får se hur det går. Om det lyckas, berättar jag om det här! Under tiden använder jag pennan på ögonlocket, för det är ju faktiskt en snygg färg som sitter bra.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i ögonpennor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Chanel Stylo Eyeshadow i Campanule

  1. Ping: Lancôme Ombre Hypnôse Stylo i Erika F | Style On File

  2. Ping: MAC Pro Longwear Colour Stick Iris Eyes | Style On File

  3. Ping: Laura Mercier Caviar Stick Fog | Style On File

  4. Ping: Clinique chubby stick shadow tint for eyes lavish lilac | Style On File

Kommentera

