Biotherm Blue Therapy Eye

När jag provade serumet och ansiktskrämen i Biotherms Blue Therapy-serie tänkte jag att deras effekt skulle passa bättre för mig som ögonkräm. Nu har jag provat Blue Therapy Eye och – tja, jag hade både rätt och fel.

Precis som för ansiktshyn kändes det som att ögonkrämen fyllde upp min tunna hy under ögonen med fukt och näring. Det gjorde viss nytta för att dämpa de mörka ringarna, och det fyllde även ut de tunna tunna (och ganska fina!) linjerna under ögonen – några djupare rynkor har jag inte.

biothermbluetherapyeyeMen därtill så plumpade krämen upp så att påsarna under ögonen blev tydligare! De har börjat synas de senaste åren när djupare liggande fettlager under ögonen tunnas ut, och de lagren kommer man inte åt med en ytligt applicerad kräm. Så tyvärr blir effekten av Biotherm Blue Therapy Eye inte helt bra för mig!

Krämen lämnar också en aning klibbig yta fastän jag lägger på ett tunt, tunt lager, och det gör att när jag någon minut senare lägger på min concealer så fastnar det för mycket och området ser för målat och för ljust ut.

Både bra och dåliga egenskaper hos Biotherm Blue Therapy Eye, alltså. Jag kommer inte att köpa den igen, men jag kan tänka mig att den fungerar bra för andra som har andra behov än jag.

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

