Dior Rouge Baume

Mmm, läppstift som är både vackra och vårdande för läpparna älskar jag! Jag tycker redan att läppstift av god kvalitet gör ett bättre jobb än de flesta läppbalsam, men i vintras längtade jag efter något litet extra. Jag var redan tacksam mot Dior för vad deras vårdande läppstift Sérum de Rouge gjort för mig, men tyvärr säljs de inte längre (och den jag hade tog slut snabbt för det var faktiskt inte så mycket produkt i den långsmala hylsan). Dior-rouge-baume-2014-gardenparty-620Vad jag hittade vid Dior-disken var serien Baume Rouge, som finns i flera fina och lättburna färger. Garden Party passade bra för mig, en neutral mellanrosa, tillräckligt mörk för att ge läpparna kontur.

Diors Garden Party har varit riktigt skön att använda. Färgen glider på lätt och fördelar sig jämnt. Den sitter inte perfekt utan färgar av sig på glas och muggar när man dricker, och efter några timmar har den skavts bort från läpparna. Ibland sitter det bara kvar färgränder i läpparnas veck, så man får titta i en spegel då och då och uppdatera läppstiftet. Men även när färgen har skavts av finns den vårdande känslan kvar på läpparna. Den veckan jag använde Baume Rouge regelbundet kändes min mun mjuk och fin, och det är jag väldigt nöjd med.

rouge-dior-baume-row3

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppstift och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dior Rouge Baume

  1. Ping: De bästa läppstiften | Style On File

Kommentera

