Clinique dramatically different moisturizing lotion+

cliniqueDDMLGenom åren har jag haft flera tillfällen att prova Cliniques speciella fuktlotion, dramatically different moisturizing lotion, numera med ett plus efter namnet. Ursprungsberättelsen låter sympatisk: man har bara blandat i ämnen som behövs för att hjälpa huden att hålla inne fukt, inga ingredienser som gör själva krämen tjock och len.

Men för min hud har det aldrig räckt, trots att jag har fet/blandhy. Efter att ha använt DDML ser min ansiktshy ut att svälta: den har förlorat sin spänst och porerna framträder tydligare. Tack och lov känns huden inte torr, men det räcker ju inte, man vill ju framför allt att den skall se slät och frisk ut. Jag vet att det finns andra som uppskattar DDML, men den är inget för mig. Hellre tjocka, fina krämer som är sköna att stryka på och som gör min hy jämn och fin.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Clinique dramatically different moisturizing lotion+

  1. Ping: Clinique even better skin tone correcting moisturizer | Style On File

Kommentera

