Man kan ju passa på…

Det kan se ut som att jag köper många kosmetikprodukter, men jag begränsar mig för det mesta till det jag behöver och så något extra ibland för att pigga upp mig själv. När nu NK lockade med en välfylld goodiebag till den som handlar för tvåtusen kronor blev jag väldigt lockad. Jag kom på att det finns en hel del jag länge velat ha från Laura Mercier – faktiskt tillräckligt mycket för att nå upp till årets köpgräns för goodiebagen!

wpid-DSC_0553.jpg

 

Den underbara doften Eau de Lune har jag längtat efter sedan jag gjorde slut på min första flaska för några år sedan. Nu finns den i min parfymgarderob igen!

Ansiktsskrubben Flawless Skin Face Polish har jag hört mycket gott om, och jag ser fram emot att prova den själv.

När jag först provade en Caviar Stick, Grey Pearl, föll jag som en fura och ville ha alla färger genast! Jag använder den så gott som varje dag, och den sitter som berget. Nu har jag även de två ädelstenarna Sapphire och Amethyst att experimentera med!

Laura Mercier har några härligt lyxiga krämer som kallas Body Soufflé och har läckra dofter som vanilj, fikon och pistasch. Det var svårt att välja bara en, men Almond Coconut Milk lockade allra mest.

Som om jag inte blev nog glad av allt det jag just köpt, så fick jag alltså en stor säck generöst fylld med ett dussintal produkter i mindre storlekar från olika märken på NK:s kosmetikavdelning. Det skall bli så intressant att prova dem! Jag hoppas att jag hittar nya favoriter som uppfyller mina skönhetsdrömmar.

wpid-DSC_0556.jpg

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i ögonpennor, dofter, hetsshopping, hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Man kan ju passa på…

  1. Ping: Laura Mercier Caviar Stick in Sapphire and Amethyst | Style On File

Kommentera

