Favoriter i april

När jag upptäckt hur snyggt Mavalas nagellack Velvet var med matt topplack, plockade jag fram ett läppstift som matchade färgen: YSL Rouge Volupté i färgen Rose Savoreux/Luscious Pink. Det blev en bra kombination i det växlande aprilvädret.

wpid-DSC_0541.jpg

YSL-läppstiftet gled dessutom på läpparna lätt och satt bra, så jag började titta efter fler färger från serien. Konstigt nog hittade jag ingen nyans som passade, men det var bara tur, för efter några dagars användning märkte jag att Rouge Volupté tyvärr inte har särskilt vårdande egenskaper – mina läppar började kännas uttorkade. Men det var roligt att ha hittat en ny fin färgkombination att ha då och då!

Mavalas Poetic Rose blev också flitigt använd, men med vanligt glansigt topplack istället för det matta.

wpid-DSC_0548.jpg

En hudprodukt som blivit en favorit av nödtvång är Avène XeraCalm (som jag kommer att berätta mer om framöver). Efter att jag tyvärr råkat misshandla min hy med Lancôme Gel Éclat blev den fnasig och slapp, och jag började leta efter något som kunde rädda den. Tack och lov kunde XeraCalm hjälpa mig!

En riktig storfavorit under april, och faktiskt under hela året som gått sedan jag köpte den, är doften Rose Velours från Van Cleef & Arpels. Det är en underbart mjuk rosdoft med aningen krydda i – inte en doft som liknar rosor i naturen, men heller inte överdrivet parfym-ig. När jag vaknar om morgonen och inte kan bestämma vilken doft jag skall ta på, är Rose Velours ett säkert val. Den har hjälpt till att ge mig gott humör under hela månaden och kommer att göra det länge än!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i favoriter, hudvård, makeup, parfymer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

