Crabtree & Evelyn Pear & Pink Magnolia

cande_pearandmagnoliaDoftserien Pear & Pink Magnolia kom våren 2014, med showergel, body butter, lotion och Eau de Toilette. Jag tycker om många av Crabtree & Evelyns produkter, och body lotion är ett bra sätt att bekanta sig med en doft, så det var en sådan jag köpte av den nya doften, men blev faktiskt överraskad.

Pear & Pink Magnolia är en stark, genomträngande doft, faktiskt så stark att jag väljer att inte bära den när jag tror att någon kan störas av den, för den håller i sig hela dagen. Den är en magnolia på steroider, pudrig och allmänt blommig och fruktig, och så distinkt doftande att den blandar sig med den parfym jag har för dagen – alltså ingen diskret bakgrundsdoft.

Visst innehåller den några pustar av rött päron (och passionsfrukt och bergamott), men inte så uttalat att doften gör skäl för namnet. De soliflorer som Crabtree & Evelyn har (Iris, Rosewater m fl) fokuserar ju verkligen på doften de har namn av, och i övrigt erbjuder man andra specialblandade doftserier som till exempel underbara Summer Hill, där ingen doftnot dominerar. Jag är förvånad att Pear & Pink Magnolia inte fick ett annat namn och sorterades in under den andra kategorin. Rent allmänt tycker jag inte ens att den passar i Crabtree & Evelyns sortiment, så stark och fruktig och litet artificiell som den är, men det är förstås inte min sak att avgöra. Jag tänker använda flaskan tills den är slut, men inte köpa någon mer produkt i serien.

cande_pearandmagnolia_range

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

