Eucerin Lip Active

Äntligen fick jag tag i Eucerins vårdande läppbalsam på apoteket! Det har en svag, diskret doft av bivax, lägger sig i en tunn hinna på läpparna och är ett ganska bra, litet strävt underlag för läppstift.

eucerinlipactiveNär mina läppar känns extra torra och ömtåliga lägger jag på den väldigt klibbiga krämen Eucerin Aquaphor och låter det verka över natten. Men dagtid är det mycket mer praktiskt att ha ett läppbalsam i vanlig form att bära med sig i handväskan.

I fast form är det svårt att få till en produkt som sjunker in och verkar lika intensivt som en kräm, men det känns ändå att det här stiftet gör nytta och hjälper till att reparera småsprickor i läpparna. Och det är lika prisvärt som alla produkter från Eucerin.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i läppbalsam och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

