Clinique high lengths mascara

När jag drog ut borsten ur förpackningen första gången blev jag överraskad. Är den trasig? Jaha, var det så här den skulle se ut?! Det hade jag missat. Borsten är alltså ingen vanlig borste, utan en kam med korta tänder över en böjd stomme.

clinique-high-lengths-mascara-närbild
Det krävdes en gnutta av anpassning för att använda den här sortens borste istället för den vanliga, men det gick bra från första gången. Det gick också lika bra som vanligt att lägga på mascaran. Eftersom borsten är så tunn går det att se bättre exakt var man lägger mascaran, så det går att vara mer noggrann.
clinique-high-lengths-mascara
Mascarans löfte är ju också att du skall kunna bygga på så att du får extra långa ögonfransar, om du låter den torka emellan lagren. Jag vet inte hur länge de vill att man skall låta mascaran torka, men för mig har det inte blivit några superlängder när jag har försökt. Men det är egentligen inga superlängder jag vill ha heller, utan en normal mascara som hellre gör mina fransar längre än tjockare, och till det har clinique high lengths mascara fungerat bra.

Det har också gått bra att ta bort mascaran på kvällen, efter att den har suttit en hel dag utan att smetas ut. Jag är känner att jag blir skickligare på att använda Clinique high lengths mascara varje dag, men jag är nöjd med resultatet som det är nu.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i mascara och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Clinique high lengths mascara

  1. Ping: Diorshow mascara | Style On File

Kommentera

