Etat Libre d’Orange Fat Electrician

His beauty would have been his greatest asset. A midnight cowboy, his splendor was consumed in the service for others. Now, a fat electrician in New Jersey, he is cursed with the memory of his glory days. Because all beauty carries within itself the knowledge that it cannot last…

Ännu en på papperet galen men på huden fascinerande doft från Etat Libre d’Orange! På flaskan själv finns den korta beskrivningen ”Semi-modern vetiver” – vetiver, en sofistikerad doft som är en ingrediens i en manlighet som är så självsäker att den inte behöver tuppa sig. Inlindad som den är i myrra, olivblad, kastanjekräm och vanilj manar den fram minnet av en ung, läcker man som eftertraktades av kvinnor… men också av tröstätandet som gjort honom till en tjock elektriker i en förort utan glamour.

fatelectrician_1
Precis som med Jasmin et Cigarette vill jag säga OBS! Första gången jag provade min nya flaska var doften en ljuvlig gourmand på en bädd av skön vetiver, lätt att älska. Andra gången blev jag dock överväldigad av en stark not av bränd plast, starkast och uthålligast av alla! Gången därefter dök den brända plasten upp men tunnades ut under dagen.

Är det elektrikerns yrke som gör sig påmint? Han lödde fel och nu ryker det om en ledning? Än en gång blir jag fascinerad och inte alls avskräckt av den udda doftnoten. Men som sagt, en provflaska som stått framme länge i en upplyst butik kan ha förlorat den här USP:n, men den kan komma som en överraskning när man burit hem sitt byte. För min del är jag glad att ha hittat en doft som är mer unik än jag först trodde.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, parfymer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

