Lancôme Gel Éclat

wpid-DSC_0523.jpgLancôme är ju ett pålitligt märke inom makeup och hudvård. Vad kan de ha att erbjuda för rengöringskrämer? Jag bestämde mig för att prova deras Gel Éclat Clarifying Cleanser Pearly Foam, och blev tyvärr besviken.

Varje gång jag tvättar av Gel Éclat från ansiktet får jag en ”squeaky clean”-känsla i huden. Det tycker jag inte om, för då misstänker jag att produkten tvättat för hårt och tagit med den naturliga fett- och fuktbarriären i huden. Efter ett par veckors regelbundet användande kändes det som att mina misstankar bekräftades; min hud började kännas slapp och dessutom skrovlig på de annars blanka partierna, alltså som att den tvättats med för stark rengöring. Dumt! Jag ställde bort Gel Éclat och gick tillbaka till min kära Clarins Gentle Foaming Cleanser, och kände hur ordningen började återställas på min näsa och mina kinder.

För att inte slösa bort något degraderar jag min förpackning till duschkräm, så kommer den till nytta ändå. Gel Éclat doftar svagt av melon, en doft jag inte tycker om men kan gilla just i rengöringsprodukter. Men till min ansiktshy kommer den inte tillbaka.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lancôme Gel Éclat

  1. Ping: Favoriter i april | Style On File

Kommentera

