Björk & Berries White Forest lotion

En av frukterna av en högt utvecklad civilisation är, och jag menar allvar, är välkomponerade väldoftande krämer i likaledes tilltalande kärl. Därför blev jag besviken när Björk & Berries släppte sina serier av blommiga flaskor och gav sig på stramt designade produkter med en annan sorts lyxkänsla.

björkberrieswhiteforestMen strikt elegans med ekologiska förtecken lockar mig förstås också, så jag bestämde mig för att prova deras White Forest-lotion. Av björk, tall och frisk luft skall den dofta. Det är inte tallbarren som ger den fräscha känslan i många herrdofter som man har valt, utan en sötare, mjukare trä-känsla som påminner om en träverkstad med föremål sandpapprade till rundhet, och därtill en kryddighet som kan få en att tänka på morotskaka.

Björk- och tallextrakt i själva lotionen skall också hjälpa till att göra huden len och spänstig. Sådana påståenden skall man ju ta med en nypa salt, och jag har inte märkt av några underverk under veckan jag använt krämen, men visst känns huden fin.

White Forest är en diskret doft som inte dominerar för mycket efter att man har smort in sig med krämen. Jag gillar sällan unisexdofter, men kan tycka att White Forest även skulle fungera för män. Jag tycker om doften, och även om den inte blev någon storfavorit för mig kommer jag nog att skaffa en ny flaska någon gång i framtiden. Om man tycker om att tända doftljus, ett beroende jag tack och lov (för plånboken!) inte fastnat i, kan nog White Forest vara en stämningsfull doft i hemmet.

björkberrieswhiteforestrange

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Björk & Berries White Forest lotion

  1. Hermia skriver:

    Jag blev också besviken när de bytte koncept, tyckte kanske en del doftade lite väl mycket bär men var mycket förtjust i deras Green & Clean (tror jag den hette) och hade den som semesterdoft ett par år. De här nya varianterna har jag inte alls fastnat för och det är inte riktigt samma upplevelse att gå in i deras butik i Högbo längre.

  2. styleonfile skriver:

    Jag gillade också Green & Clean, och lingon och smultron hade ju en fin nordisk vinkling. Hoppas att de utvidgar och tar fram några varianter med vilda bär framöver.

Kommentera

