Clinique anti-blemish solutions oil-control cleansing mask

Ansiktsmasker är, som jag ofta säger, en favoritprodukt för mig att testa. Jag är litet skeptisk till Clinique, vars produkter ofta känns för starka för min hy, men de har fantastiska GWP:er (Gift With Purchase) och det var det som drog mig till deras disk.

cliniqueantiblemishmaskEn rengörande mask är alltid värd att testa, och anti-blemish solutions oil-control cleansing mask verkade vara rätt för mig. Expediten varnade dock för att den var stark, och inte skulle användas tillsammans med skrubbkräm. Attans, det är ju så jag brukar göra under mina hemma-spa-dagar. Jag har faktiskt provat masken både med och utan att använda exfoliator innan, och märker inte någon skillnad.

Under användandet känns masken som andra vita lermasker: den är tjock och kan läggas på generöst, den stelnar, och efter tio minuter kan man tvätta av den. Det är någon timme efter användandet som jag kan känna att det svider och stramar litet grand i huden. Min kära Chanelkräm räddar mig då!

Jag upplever inte att masken är bättre än andra masker på att hålla borta de blemmor jag får i ansiktet. Pormaskarna på näsan krymper inte heller, utan förblir halvstora och synliga. Nu har jag ju ännu inte hittat någon mirakelkräm, och resultatet av Clinique-masken är egentligen jämförbart med andra masker. Men på grund av den där svedan i huden efteråt kommer jag inte att köpa den här produkten igen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

