Lancôme Nutrix Royal Mains

Jakten på bra handkrämer är inte över, men för tillfället kan jag slappna av och vara nöjd med Lancôme Nutrix Royal Mains. Den stora tuben innehåller en kräm som är tjockflytande men ändå lätt att fördela jämnt över händerna. Första gången jag använde den blev jag överraskad över att händerna plötsligt kändes våta. Men fukten måste ha evaporerat hastigt, för strax kändes huden torr igen – alltså torr i motsats till kladdig, för det var krämen aldrig. Tvärtom sjönk den snabbt in i huden och började verka.

wpid-DSC_0492.jpg

De specialproblem jag har med torra hudflikar intill nagelkanterna kan krämen inte ta bort helt, men väl lindra. Den stora vinsten är för händerna i övrigt: jag upplever att Nutrix Royal Mains fungerar långsiktigt. Utan att behöva smörja in händerna ofta känns huden mjuk och välfuktad hela dagen.

Nutrix Royal Mains har en svag, frisk doft av citrus och ros, som känns ”salongs-professionell”. Den är inte så stark att den stör intillsittande, vilket gör den idealisk att ha på kontoret: kladdar inte, doftar inte starkt, ger en känsla av vardagslyx i rutinerna. Hade jag två skulle jag ha en hemma också, men där har jag ju tre halvtomma flaskor jag borde göra slut på först…

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i handkräm och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

