The Body Shop Smoky Poppy

I Body Shops sortiment gör doften Smoky Poppy besök. Den finns i skrubbkräm, body butter, badbomber och en hel del makeup, till och med. Jag valde att prova en body lotion för att känna på doften.

bodyshopsmokypoppyDet var länge sedan jag luktade på verkliga vallmor, så jag minns inte exakt hur de skall vara, men Smoky Poppy har en vaxigt blommig doft som liknar det jag minns. Den har också en massa kryddig rökighet, precis som namnet lovar, och ett inslag av tvål som påminner om parfymer från 1970-talet och tidigare.

Doften kan få en att tänka på kryddiga dofter från 1970/80-talet som Dior Poison, YSL Opium och Yves Rochers Ispahan. Nu är det inte längre den typen av dofter jag dras till, så jag kommer inte att fördjupa mig i Smoky Poppy-serien.

Den body lotion jag har känns tydligt hela dagen även om man inte smörjer in sig över hela kroppen, och doften sätter sig i kläderna och finns kvar ännu längre än bara en dag. Jag tycker bäst om att använda krämen hemma på kvällen efter ett träningspass, och med några dagars mellanrum. Men om man tycker om Smoky Poppy finns det som sagt ett brett sortiment att välja från.

bodyshopsmokypoppyrange

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, krämer, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

