Björn Axén certified organic sensitive scalp shampoo

björn-axén-certfied-organic-shampooNär jag senast skulle köpa nytt schampo, hittade jag Björn Axén certified organic sensitive scalp shampoo och bestämde mig för att prova det, och det är jag glad att jag gjorde. Schampot är märkt aloe vera & lime och har en god, litet medicinsk doft som känns androgyn och modern och bidrar till det professionella intrycket.

Resultatet efter tvätt är ju ännu viktigare, och också mycket gott: mitt hår känns väl rengjort men inte det minsta uttorkat. Jag har inte speciellt känslig skalp men däremot fet hårbotten, och jag tycker att schampot klarar balansgången mellan att hålla hårbotten fräsch och mitt långa hår blankt, faktiskt bättre än de flesta andra jag provat.

Jag hör inte till dem som alltid föredrar beteckningen ”naturligt”, eftersom labbtillverkade ingredienser har den fördelen att man vet exakt hur mycket som ingår av det aktiva ämnet, inte för mycket och inte för litet. I certfied organic-serien är 99% av ingredienserna av naturligt ursprung, och 12-18% av dem från ekologisk odling, och det är ju ändå bra.

Jag ser fram emot att göra slut på det balsam och inpackning jag använder nu, så att jag kan skaffa dem från Björn Axén och prova hela Certified Organic Sensitive Scalp-serien.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hårvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Björn Axén certified organic sensitive scalp shampoo

  1. Ping: Björn Axén certified organic sensitive scalp conditioner | Style On File

  2. Ping: Björn Axén volumizing shampoo | Style On File

Kommentera

