OPI Every Month Is Oktoberfest

Jag ville ha ett riktigt mörkt vinrött nagellack i vinter, och i OPI:s hyllor hittade jag en flaska som såg ut att vara den nyans jag ville ha: Every Month Is Oktoberfest. Jag köpte den och målade mina naglar omsorgsfullt. Men – det var inte riktigt den färg jag hade hoppats på; den var mycket mörkare på naglarna än i flaskan. wpid-DSC_0464.jpg

Jag borde ha letat noggrannare på internet innan, för det finns ju många som lagt upp sina mörka Oktoberfest-naglar för beundran. Visst är färgen läcker, men jag hade velat ha en nyans som lyste mer av rött.

Under de dagar som färgen höll på naglarna tyckte jag inte illa om den, så jag skall fundera på om den inte är något för mig i alla fall. Men chansen finns att jag ger bort flaskan, så att min samling bara innehåller färger jag älskar.

wpid-DSC_0466.jpgwpid-DSC_0461.jpgwpid-DSC_0462.jpg

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

