Shop ‘til you drop del 4

I maj i år berättade jag om min strategi för att använda de vackra läppstiften jag har och som faktiskt är mer vårdande för läpparna än många simplare läppbalsam. Här kommer en uppdatering på hur det gick och vilka som är de nya snygga färgerna jag fokuserar på i vinter.

Under sommaren använde jag mitt andra Divinora-läppstift som var både snyggt och skönt på läpparna. Men det var en ljusare röd färg som inte riktigt passar i höstmörkret, så nu får det vila till nästa år.

wpid-dsc_0355.jpg

Från maj-bilderna: HR-läppstiftet längst ned har inte tagit slut än. Sleekshine-läppstiftet i mitten är helt slut och hylsan lämnad till återvinningen. Det översta läppstiftet på bilden ovan, MAC London Life, är så gott som slut – titta nedan längst till vänster!

wpid-DSC_0464.jpg

De två läppstiften till höger är de jag skall försöka göra slut på i vinter. Längst till höger MAC Party Line, ett läckert neutralt mörkrött Cremesheen-stift som tyvärr inte sitter kvar så bra på läpparna. Chanel-läppstiftet i mitten heter Rockstar och kom ut för c:a tio år sedan, under min mest intensiva makeup-shoppingperiod. När jag fick höra att det inte skulle säljas i Sverige bytte jag till mig ett från en lika makeup-älskande väninna i Belgien. Tyvärr var konsistensen då som nu litet grusig, så det är inte lika vårdande för läpparna som Chanel-läppstift var på den tiden, men det är en snygg färg som passar bra i de här mörkare tiderna.

Eftersom jag är morgontrött men piggas upp av en fin färg på läpparna, känns det skönt att ha valt ut några läppstift som jag känner mig snygg i och som jag är glad om jag använder slut på!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hetsshopping, läppstift, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

