Clinique liquid facial soap mild

Jag är alldeles för svag för fina GWP:er för att kunna stå emot. En Gift With Purchase med små behändiga produktprov och ett läppstift fick mig på fall, och jag köpte Clinique liquid facial soap fastän jag inte är så förtjust i Cliniques produkter. Ansiktsrengöring brukar vara ett billigt och säkert sätt att prova ett nytt märke, men just rengöringsprodukter är ofta för starka hos amerikanska märken som Clinique, Kiehl’s och Murad. Jag glömde dock mina förbehåll och skaffade en rengöring med beteckningen ”mild”, för säkerhets skull.

CLIN106064.4Efter att ha använt clinique liquid facial soap i några veckor känns det som att den faktiskt är för stark för mig. Efter tvätt känns hyn ojämn, som att ett skyddande fettlager sköljts bort, och min ansiktshud har börjat kännas onödigt slapp. De dagar jag har varvat med en annan rengöring har huden känts bättre omhändertagen.

Jag placerar clinique liquid facial soap på reservhyllan och kommer förmodligen att göra slut på den som duschtvål istället.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Clinique liquid facial soap mild

  1. Lotta skriver:

    Visst är det konstigt att en mild rengöring inte är mild… Den enda rengöringen från Clinique som jag tål är Redness Solutions Soothing Cleanser. Riktigt bra faktiskt men klarar inte riktigt all make-up.

  2. styleonfile skriver:

    Tack för tipset! Det kan vara bra att veta om det kommer någon fin GWP som man absolut vill ha!

Kommentera

