Chanel Hydra Beauty Creme

Under en period i början av hösten var min ansiktshud i litet sämre skick än vanligt. Olika nya produkter som jag provat hade gjort den litet skrovlig på ytan och med alltför synliga orenheter. Jag bestämde mig för att satsa på kända favoriter inklusive en Chanel-kräm; dyr men en av de bästa nattkrämerna jag vet. På plats i butiken fanns inte längre mitt senaste inköp Hydramax + Active, men däremot en burk med påskriften Hydra Beauty Creme och med samma lätta äppeldoft som alltid. Jag fick också med ett prov på serumet i samma serie.

chanelhydrabeatutycremeEfter bara några kvällars användande av krämen var min hy fastare och slätare. Visst ligger en kännbar hinna kvar utanpå ansiktet efter insmörjning, men Hydra Beauty Creme sjunker ändå in i huden och ger den fukt och vård. Serumet gjorde nog också sitt till, men jag märkte inte större skillnad mellan serum och kräm. Eftersom serumet var tillräckligt rikt använde jag det istället för krämen vissa kvällar; både och kändes som att överlasta huden i onödan. Nu har jag använt mina Chanelkrämer i några veckor och är glad över att min hy har återhämtat sig.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i favoriter, hudvård, krämer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Chanel Hydra Beauty Creme

  1. Ping: Hudvård på vintern | Style On File

  2. Ping: Clinique anti-blemish solutions oil-control cleansing mask | Style On File

  3. Ping: Clarins Booster Detox | Style On File

  4. Ping: Chanel Hydra Beauty Nutrition | Style On File

Kommentera

