NARS Pro-Prime Pore Refining Primer

Jag använder inte foundation eller färgade dagkrämer, så det var en konstig slump att jag började använda den här primern från NARS. En primer är ju något man kan ha under sin foundation för att få den att sitta längre. Vad som lockade mig var dock orden ”pore refining” och ”oil free”. Stora porer i en blank ansiktshy var något jag irriterat mig på ett tag, så jag började använda den lilla provtuben jag fått.

nars-proprimeporerefiningprimerTill man förvåning och glädje upptäckte jag att primern fungerade bra som ofärgad fuktkräm på dagen. Jag behövde inte någon extra fuktgivande kräm före eller efter, och huden kändes vare sig torr och stramande efter en dags användning eller efter flera dagar i sträck.

Nu vill jag påpeka att jag främst använde NARS Pore Refining Primer under de tidiga, ovanligt milda höstmånaderna. Under den tiden gav mig primern en slät hy som höll  sig matt så gott som hela arbetsdagen, och det var jag nöjd med. Men så snart temperaturen sjönk bara några grader till, så räckte inte den här krämen till för att hålla min hy genomfuktad och nöjd. Jag fick gå över till andra produkter och spara primern till andra tider.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

