Mavala Satin

wpid-DSC_0434.jpgEfter de senaste årens krämiga lack började jag längta efter ett skimrande mörkt rött, något för att lysa upp mörka höstdagar. Jag hittade det jag sökte i Mavala Satin, en läcker nyans som glöder på fingrarna. Den är en kall nyans av rött men är inte så blå att den blir bär-färgad.

Nagellacket är lätt att måla på och täcker bra efter två lager. Det sitter bra i flera dagar och är lätt att ta bort. Precis vad jag ville ha!

Eller… inte precis… eller rättare sagt, jag skulle nog vilja ha ett ännu mörkare rött lack i vinter också! Men tills dess kommer jag att använda Mavala Satin ofta.

wpid-DSC_0440.jpg

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

