La Roche-Posay Effaclar Purifying Foaming Gel

La-Roche-Posay-Effaclar-Purifying-Foaming-GelEfter en period av tråkig hy var det dags att byta daglig rengöring. La Roche-Posay har fungerande och prisvärda produkter, så jag letade upp deras Purifying Foaming Gel for Oily Sensitive Skin, vilken verkade som att den skulle passa min ansiktshud. Och det gjorde den!

Till att börja med vill jag säga att den inte skummar så mycket som ”foaming” antyder. Tvärtom känns den transparenta gel-krämen litet sträv i konsistensen. Då kan man oroa sig för att den använder billiga ingredienser som tvättar bort för mycket och gör huden ömtålig och oskyddad. Men så var inte fallet: under de veckorna som jag har använt rengöringen har mitt ansikte inte känts stramt eller torrt.

Tvärtom har min hy börjat kännas jämnare och smidigare, och de stora porerna på näsan har minskat i storlek. Det var ju precis vad jag ville – toppen!

La Roche-Posay Effaclar Purifying Foaming Gel har ingen tjusig förpackning eller speciell doft, så den känns inte lyxig. Litet lyxkänsla är alltid en hjälp på trötta vardagsmorgnar… men det viktigaste är att rengöringen fungerar. Och eftersom Effaclar Purifying Foaming Gel gör vad jag önskar tycker jag om den och kommer att fortsätta använda den.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till La Roche-Posay Effaclar Purifying Foaming Gel

  1. Ping: Hudvård på vintern | Style On File

Kommentera

