Clarins Lotus Face Treatment Oil

clarinslotusoilDet är ingen hemlighet att olja kan vara välgörande för ansiktshyn, även för oss som har problem med blanka eller till och med oljiga partier. Efter en period av mindre vacker hy – stora porer och ojämnt – var jag nyfiken att testa Clarins Lotus Face Treatment Oil. Och faktum är att det känns som att den gjorde nytta, redan efter några få användningar! Huden blev mjukare och slätare, och porerna på näsan minskade i storlek. Jättebra!

Tyvärr är dock själva oljan så kladdig på hyn att det är svårt att motivera sig att använda den. Det är meningen att man skall badda bort överskottet av oljan med en ansiktsservett efter några minuter, men inte ens det hjälpte för mig. Om jag använde oljan på dagen mattades den aldrig av, om jag använde den på kvällen antar jag att den skavdes bort av kudden. Det är alltså svårt att hitta rätt tillfälle att använda oljan. Synd, för jag tyckte om resultatet!

Största insatsen gjorde Lotus Face Treatment Oil på huden på min näsa, där porerna krympte och huden blev jämn. Om jag inte hittar någon annan kräm med samma verkan kommer jag nog att gå tillbaka till Clarins Lotus Face Treatment Oil och använda den just på näsan, och försöka stå ut med litet kladd på kudden och pojkvännen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Clarins Lotus Face Treatment Oil

  1. Lotta skriver:

    Jag har Clarins ”Santal oil” för känslig hud och älskar den. Tricket är att först badda ansiktet med ansiktsvatten (helst från Clarins) och sedan direkt på med olja – eller blanda lite ansiktsvatten med olja. Då går oljan in mycket bättre. Fick tipset från en av Clarins säljare.

    • styleonfile skriver:

      Tack så mycket för tipset! Det får jag komma ihåg att pröva. Så bra att Santal Oil funkar för dig!

      • Lotta skriver:

        Erkänner att jag ofta sover med en frottehandduk över huvudkudden för att förhindra kladd – trots tricket med ansiktsvatten. Känns säkrast så…😉

Kommentera

