Mavala Nail Shield 2-Fas Nagelförstärkare

Mina naglar är litet svaga och skivar sig i topparna. Ett nagellack som håller väl i några dagar är ett bra skydd medan de svaga ställena växer ut så att jag kan fila bort dem. Därför vill att såväl det färgade nagellacket, baslacket och överlacket skall vara så hållbart som möjligt. Favoriterna kommer från Mavala, både för topplack och för baslack.

De två flaskorna som utgör Mavalas Nail Shield är aningen större än deras vanliga flaskor. Det är bra, för man använder ju baslacken hela tiden. Den första flaskan innehåller en vit lösning med nylonfibrer och ger ett skrovligt resultat. När man låtit det torka litet målar man på det aprikosfärgade innehållet från den andra flaskan, vilket ger en jämn men litet sträv yta som är ett bra underlag för färgade lack.

Förpackningen lovar att Nail Shield skall stärka naglarna, men det har jag inte märkt så mycket av. Däremot tycker jag att mitt nagellack sitter bra på den här basen. Jag har köpt Mavala Nail Shield i flera år och jag kommer att göra det många gånger igen.

Mavala_Nail_Shield

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Mavala Nail Shield 2-Fas Nagelförstärkare

  1. Åh, jag har kikat på den här flera gånger men mer som en nagelstärkare då, ett bra baslack har jag redan så jag håller mig till det. Bra att det får lacket att fästa bättre men tråkigt att det inte verkar särskilt stärkande på den egna nageln.

  2. styleonfile skriver:

    Nu är jag ganska sträng i min bedömning, men jag vet att jag haft starka naglar sedan innan jag började med nagellack, så för mig gör det här lacket ingen skillnad. Kanske kan någon med svagare naglar ha en annan uppfattning!

  3. Ping: Mavala Barrier-Base Coat | Style On File

Kommentera

