Eucerin Sun Fluid SPF 50+ Mattifying

Av en slump köpte jag Eucerin Sun Fluid SPF 50+ Mattifying istället för den jag brukat ha som var slut. Eucerins produkter brukar ju vara bra, och jag blev inte besviken.

Det jag helst vill ha till min morgonrutin är en ansiktskräm som håller mitt ansikte matt under dagen, men också ger fukt åt min törstiga blandhy. Visst blir jag litet blank i skinnet mot slutet av dagen, men inte värre än med någon annan av alla krämer jag provat sista tiden. Och bäst av allt är att min hy känner sig fuktad och omvårdad av den här tunna flytande krämen!

eucerinsunfluidspf50Jag har inte hårdtestat solskyddsfaktorn i starkare sol än den varma svenska sommaren 2014, och inte heller varit ute mer än någon timme i taget, men är glad över att min mycket ljusa hy inte blivit bränd alls. Eucerin Sun Fluid SPF 50+ Mattifying är den bästa av alla mattande solskyddskrämer för ansiktet som jag använt, och jag kan tänka mig att fortsätta använda den året runt om jag inte hittar någon bättre.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Eucerin Sun Fluid SPF 50+ Mattifying

  1. Ping: Favoriter i juli | Style On File

  2. Ping: REN Keep Young And Beautiful Firming And Smoothing Serum | Style On File

Kommentera

