Biotherm Blue Therapy serum och kräm

Biotherms Blue Therapy-linje inriktar sig på att jämna ut och strama upp huden, med hjälp av ingredienser från oceaner och friska källor och de livsformer som kan hittas där. Det låter mystiskt och spännande, och mer lockande för oss som vill hålla ansiktshyn ung utan att vilja börja köpa Anti-Aging-krämer än.

Biotherm-Blue-Therapy-produkter
I några veckor har jag använt Blue Therapy serum och krämen för Normal/Combination skin, vilket ju är vad jag har. Jag har applicerat serumet och väntat några minuter innan jag lagt på krämen. Ibland har jag provat att bara lägga på serumet, eftersom den har en rik och generös konsistens, men då har huden känns litet stram och torr, och jag har fått följa upp med kräm.

Direkt efter insmörjning med krämen känns huden mjuk, men också kladdig, för krämen sjunker inte in. Den generella känslan efter regelbunden användning är ändå att huden känns fylld med fukt och uppbyggd till ett fast, ungdomligt skick. Men tyvärr mår inte mina porer så bra! Kanske är det glansen i huden som gör det, kanske har de verkligen blivit större, men de syns tydligare än de brukar. Det hjälper inte att exfoliera och lägga masker: porerna är stora och orena de blankare partierna i ansiktet. Så synd!

Det är möjligt att Blue Therapy fungerar bättre för andra hudtyper. Dess effekt är faktiskt vad jag önskar för den tunna hyn kring ögonen, så framöver tänker jag prova Blue Therapy ögonkräm. Jag kommer att använda serumet och krämen tills de är slut, men sedan hoppas jag att hitta andra produkter som fuktar min hy och också rengör den så som den behöver.

Biotherm-Blue-Therapy-magicfromthesea

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård, krämer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Biotherm Blue Therapy serum och kräm

  1. Ping: Biotherm Blue Therapy Eye | Style On File

Kommentera

