Blue Lines

Jag är som bekant förtjust i ögonpennor, och använder dem antingen på egen hand eller tillsammans med ögonskugga, nära ögonfranslinjen. Därför har jag flera ögonpennor i olika färgnyanser.

Nerifrån och upp har jag dragit tjocka streck med mina favoriter i blått: Chanel Bleu Ming, MAC Fly-By-Blue och Make Up Store Icy Blue. Det är bara den sistnämnda, Icy Blue, som fortfarande går att köpa, eftersom de två andra tagits ur respektive sortiment.

image

image

________________________________________________________________

På just de här bilderna syns det inte, men Ming Bleu är mörkare och drar litet mer åt lila och Fly-By-Blue mer åt rent blått, men skillnaden är inte så stor vid användning så det är hugget som stucket vilken jag tar när jag lägger min makeup. Glittret i Fly-By-Blue syns inte heller så mycket när man bär den, men jag tycker ändå om att det finns där.

image

Jag tycker om att använda två ögonpennor tillsammans, vare sig jag fortsätter med ögonskugga eller ej. Här har jag lagt Icy Blue intill Ming Blue, en kombination jag ofta har använt längs den övre ögonfransraden. Längs den under fransraden räcker det med en antydan av Icy Blue längs den yttre tredjedelen för att ge litet färg. Det går snabbt och känns snyggt och tillräckligt de här fina sommardagarna.

 

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i ögonpennor, makeup och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

