Rituals Honey Touch Body Cream

Efter att ha stått emot impulsen länge, stannade jag till slut upp och sniffade på några av Rituals produkter. Doften Imagine fastnade i mitt minne, liksom Honey Touch med undertiteln Indian Rose & Himalaya Honey. Jag valde att prova kroppskräm ur serien Honey Touch.

ritualshoneytouchRituals vill ingjuta lyx i vardagsritualer, så tanken med den stora, tunga burken är kanske att man skall känna sig som på spa. Men i vardagens trånga badrum och snabba morgonduschar ökar burken snarare risken att man skall tappa den och splasha kräm över hela golvet, så det blir snarare en stressfaktor.

Krämen är inte överdrivet fuktgivande, utan lättare och att jämföra med vanliga lotions. Jag har inte särskilt torr hud, speciellt inte på sommaren, så konsistensen är OK för mig.

Men det som är illa med Rituals Honey Touch Body Cream är att doften är så artificiell – och så intensiv. Den luktar som de överparfymerade luktsuddigummen jag samlade på när jag var elva, och doften är stark och sitter i hela dagen! Jag har aldrig vågat smörja in hela kroppen utan bara valt benen, så långt från näsan som möjligt, men tycker ändå att jag känner för mycket av den jobbiga doften under dagen. Jag vet inte om det finns någon som jag skulle kunna ge bort burken till, så jag får försöka att göra slut på innehållet på det här sättet.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, krämer, kroppsvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

