Kiehl’s Rare Earth Deep Pore Cleansing Masque

Jag hade längtat så länge efter att få lägga vantarna på den här masken! Och lägga den på mitt ansikte! Men Kiehl’s Rare Earth Deep Pore Cleansing Masque var inte så fantastisk som jag mindes, tyvärr.

I burken finns en grå, jämn ler-liknande kräm som är lätt att stryka ut över huden. Om den får sitta kvar i ett tiotal minuter hinner den torka, men inte stelna så att den är jobbig att få bort. Dessvärre svider den en del medan den verkar.

KiehlsRareEarthDeepPoreMasque
Intensively Purifies to Minimize Pores, lovar burken. Den här sortens masker är bra på att dra ut orenheter ur porerna – men i värsta fall lämnas de kvar där! Och det är just så som Kiehl’s mask fungerar på mig. Porerna är inte alla minimerade utan utvidgade av det masken dragit ut. Jag har provat att gnugga litet extra med forttéhandduken, och till och med att lägga masken två dagar i rad – kanske kommer den andra användningen att rensa bort det som den första lurade fram? Men inte heller det hjälpte.

Möjligen fungerar masken sämre i kombination med den hudkräm jag använder just nu, så jag skall prova den igen senare i år. Men jag tror inte att den blir någon Holy Grail för mig.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård, krämer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kiehl’s Rare Earth Deep Pore Cleansing Masque

  1. Nej vad tråkigt, jag absolut avskyr masker som svider och att den dessutom vidgar ut porerna mer känns ju inte alls särskilt skoj.

Kommentera

