Rituals Imagine hand lotion

Hur många kosmetikmärken kan det finnas i världen egentligen? Konstigt nog kan jag, som egentligen alltid är på jakt efter nya favoriter, känna mig övermätt på alla märken i hyllorna. Därför undvek jag länge Rituals när det dök upp i butikerna. Men för några månader sedan föll jag till föga och stannade upp, sniffade på några produkter och föll som en fura. Sedan gick jag och drömde varje dag om den underbara doften av Rice Milk & Cherry Blossom, som har namnet Imagine, tills jag till sist köpte en flaska.

Det var ju faktiskt ett problem: jag tycker om att prova nya dofter och krämer i form av body lotion, eftersom det är något jag gör av med ganska snabbt och inte behöver vara en katastrof om något inte funkar. Men Rituals vill står för harmoni och vardagslyx, och säljer därför inte body lotion i flaska utan i krämform i stora burkar. Det är INTE så lugnande för min del, kan jag säga. Som morgontrött och småstressad oroar jag mig alltid för att tappa en burk så att innehållet splashar ut över hela badrummet. Snälla Rituals, tänk om och börja hälla upp på flaska, åtminstone som ett komplement till burkarna!

För att ändå få en chans att dofta av Rice Milk & Cherry Blossom varje dag, köpte jag en pumpflaska med handkräm i den doften. Ett tryck på pumpen ger dutt kräm som först kan verka för liten, men den visar sig räcka väl och två duttar är för mycket. Märk väl att det här är en hand lotion, så den är inte så krämig utan lättflytande. Det gör den lätt att fördela över händerna, och den sjunker även in ganska snabbt.

Hur väl fungerar den på torra partier då? Ja, händerna känns lena, men de hårda hudvecken intill mina nageltoppar lyckas den inte skrämma bort – det är det å andra sidan ingen annan handkräm som gör heller. Till det billiga priset är Rituals ultra caring hand lotion ett bra köp, speciellt som den fina doften Imagine gör mig lycklig och nöjd.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, handkräm, krämer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Rituals Imagine hand lotion

  1. Ping: Rituals Honey Touch Body Cream | Style On File

Kommentera

