Kiehl’s Ultimate Strength Hand Salve

kiehlsUltimateStrengthHandSalveDen handkräm jag fick med mig från Kiehl’s-disken visade sig lova mer än jag hade räknat med. På själva tuben står det:

… allows skin to draw and absorb water from the air, forming a ”glove–like” protective barrier against moisture loss. … helps protect against and repair the appearance of severe dryness caused by heavy industrial work, manual labor, neglect, or exposure to harsh elements.

Det lät som något för seriöst för mina kontorsarbetande händer. Men efter att ha använt krämen under några helger med extra mycket handdisk känner jag mig ändå nöjd. Den har en lätt kryddig/medicinsk doft som får den att kännas seriös.

Handkrämen är tjock men inte fet, om den beskrivningen går att förstå. Man behöver bara en liten klick, och när man smörjer in sig med krämen känns det först som att den lägger sig som ett tunt lager utanpå handen. Efter ett tag har den sjunkit in i huden, som inte känns ”nysmord” och extramjuk utan snarare helt normal. Det visar sig att den känslan sitter i hela dagen och ännu längre – dvs, jag känner mig inte i behov av att smörja in mig igen, inte ens på kvällen som jag brukar. Faktiskt känner jag inte något behov av insmörjning ens direkt efter att ha diskat för hand, men jag gör det ändå.

Jag undrade i början om den kan att verka på djupet. Jag får en del torra hudflikar precis intill naglarna. Kiehl’s-krämen är ingen mirakelkur för dem, men jag kan ändå känna att de har minskat något under de här veckorna. Det är så att jag egentligen tycker om kladdiga, generösa krämer, och den här hör inte till dem. Men Kiehl’s Ultimate Strength Hand Salve har övertygat mig med sitt goda resultat, så den har blivit en favorit att återkomma till.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård, krämer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

