Gröna linjer

Jag tycker ju om ögonpennor, och på lata dagar eller bråttom-dagar räcker de som makeup för mig (tillsammans med concealer).

Helsvart ögonpenna har jag ingen – eller jo, det har jag faktiskt, flera stycken, men dem använder jag aldrig. Istället har jag några mörka/svarta med inslag av annan färg; en mörkviolett, en mörkblå och en svart med grönt skimmer. Beroende på vilka ögonskuggor eller kläder jag har den dagen väljer jag en av dem.

imagePå bilden till höger visar jag den mörkgröna, MAC Jealous från en limited edition-kollektion, längst till vänster. Den har ett litet skimmer av grönt som brukar synas lika litet på ögonlocket som här på bilden, men det gör inget, det är känslan av grönt som räknas för mig!

Mittenlinjen är en annan grön, MAC Ivy, som inte heller säljs längre. Den lägger jag ibland under undre fransraden för att komplettera en grön ögonmakeup.

Längst till höger ritade jag ett streck med en penna jag trodde var grön, men som ju visade sig dra mest åt blått. Old Moss heter den och kommer från Make Up Store, som har fantastiskt många nyanser på sina ögonpennor, som är mjuka att måla på och håller bra.

imagePå bråttom- eller latdagarna kan det hända att jag först målar MAC Jealous längs över fransraden för att ge skugga och definition, och sedan lägger MAC Ivy intill för att ge mer färg och skimmer. Till det har jag mascara eller inte, beroende på humöret.

Jag tycker om ögonpennor, för det går lätt och snabbt att använda dem och det blir sällan fel. Nyss köpte jag en ny ljusblå från Make Up Store som jag ser fram emot att prova!

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i ögonpennor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

