Clarins Hydra-Matte Lotion

Ansiktskrämen Hydra-Matte Lotion från Clarins innehåller två av mina favoritord för kosmetika: hydra och matte. Jag har blandhy och vill gärna hitta en dagkräm som ger fukt men ändå håller hyn matt. Just nu har mina favoritkrämer försvunnit från marknaden så jag letar och letar efter någon som funkar bra för mig. Clarins Hydra-Matte Lotion är inte lösningen för mig, men den får duga så länge.

clarins-hydra-matte-lotionPå dagar när jag använder krämen blir ansiktet ändå litet blankt i pannan och på näsan, det som jag ville undvika. Det känns också som att mina porer syns litet för mycket, så jag undrar om krämen ger tillräckligt med fukt eller vad det kan vara som saknas.

En dålig sak med krämen är också att den inte luktar så gott. Minst två gånger har jag fått provflaskor som har luktat så starkt att jag trott att de redan är dåliga. Andra produkter från Clarins har underbar doft av liljekonvalj och andra blommor, men Hydra-Matte Lotion luktar nästan som att den har blivit gammal, redan när den är alldeles ny. Konstigt att de inte valde en bättre doft till den här krämen! Jag kommer att göra slut på flaskan jag har, men förmodligen inte köpa den igen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

