Diptyque Eau Rose

diptyqueeaurosere
Nej, min kärlekshistoria med Van Cleef & Arpels Rose Velours (jag bär den minst en gång i veckan) har inte fått mig att sluta leta efter rosdofter, tvärtom! När jag fick tag i Diptyques Eau Rose blev jag charmad direkt. En fin rosdoft, med litchi, svarta vinbär och bergamott i toppen för att göra den så där härligt sur som både blommorna och gamla rosparfymer kan vara – mmm.

Där skall finnas geranium och jasmin i buketten, men jag känner bara rosen och blir glad. Eau Rose – å, ros! Men efter bara någon timme är all doft borta. Inte ens basnoterna mysk, cederträ och honung, som hör till mina favoriter, finns kvar. Det var ju synd. Förhoppningsvis stannar doften längre på annan hud än min.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i dofter, parfymer och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Diptyque Eau Rose

  1. Åh, jag som älskar Diptyque, mest förtjust är jag i l’ombre dans l’eau. Mmmmm.

    • styleonfile skriver:

      Jag skall nog börja prova några fler dofter från Diptyque. Det var några år sedan sist, och de har liksom bara fallit bort från min radar.

Kommentera

