Clarins Gentle Foaming Cleanser With Shea Butter

clarins-dry-sensitive-skin-foaming-cleanserDet gäller att hålla tungan rätt i mun och veta vad man är ute efter när man skall köpa rengöringskräm från Clarins, för det finns flera med namnet Gentle Foaming Cleanser. Möjligen har den med bomullsfrö (Cottonseed) pensionerats, för det jag hittade i butik senast var en med Tamarind & Purifying Micro Pearls, som jag inte gillade, och så en med Shea Butter, som jag provat och tyckt bättre om.

Jag har blandhy: trevligt normal hy på kinderna men blanka partier i pannan, på näsan och hakan. Ett misstag jag undviker är att använda för starka tvättcrémer för att bli kvitt glansen, för då reagerar huden med att producera ännu mer olja. Jag brukar dock sällan gå så långt att jag använder rengöring för torr hy, ej heller känslig, men det är just vad underrubriken är på denna tvättcréme: Dry or sensitive skin.

Det jag oroade mig litet för när jag började prova sheasmör-krämen var att den inte skulle rengöra tillräckligt. Men det har inte varit något problem: huden kändes väl rengjord, inte för mycket som med den med Tamarind & Purifying Micro Pearls, utan lagom så att huden kändes mjuk efteråt. Jag fick heller ingen extra acne, pormaskar eller andra hudproblem, så jag känner mig nöjd. Om jag köper någon mer rengöring från Clarins så kommer det att vara den här, Gentle Foaming Cleanser With Shea Butter.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i favoriter, hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Clarins Gentle Foaming Cleanser With Shea Butter

  1. Även denna är min favorit bland gentle foaming cleansers, har just nu versionen för normal hy hemma hos mig som jag avskyr, ansiktet blir så otroligt torrt av den, blä!

  2. styleonfile skriver:

    Det är tur att man ibland kan få prover så att man har en chans att testa innan man köper! Men har man gjort ett felköp som inte passar ansiktet kan man ju i bästa fall använda produkten på mindre känslig hy på kroppen istället.

  3. Ping: Hudvård på vintern | Style On File

  4. Ping: Favoriter i mars | Style On File

  5. Ping: Lancôme Gel Éclat | Style On File

  6. Ping: Erborian Solid Cleansing Oil | Style On File

Kommentera

