essie island hopping

image
Till sist fick jag äntligen tid att prova nagellacket jag längtat efter: essie island hopping. Jag har ju pratat om hur jag velat ha ljusa, pudriga pasteller när vårsolen blir starkare, men väl på fingrarna ser jag ju att färgen inte kan kallas ljus. Det var väl pudrigheten, den rika men dämpade färgen, som kollrade bort mig.

Tyvärr var själva lacket tunt och svårt att få på jämnt. Fastän jag hade ett dubbelt baslack (från Mavala) under, lyste en del tråkiga hörn från mina flikiga naglar igenom. Jag ville inte lägga på fler än två lager, för jag var rädd att det skulle bli flammigt och ännu större variationer i färgen, men nästa gång kanske jag borde prova med tre lager, för det var riktigt lätt att få bort.

image

________________________________________________________________

Efter några dagar filade jag ned naglarna en bit, och island hopping var fortfarande en supersnygg färg på de kortare naglarna. (Fast här kan man se, fastän kameran överdriver, hur olika nyanserna blivit på de olika naglarna.) Under dagarna jag hade på lacket tittade jag ofta på mina naglar och njöt av den härliga färgen. Det här nagellacket kommer jag att använda mycket, och det kommer säkert att passa året om, i alla väder.

image

image

image

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hetsshopping, nagellack och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till essie island hopping

  1. Ping: Shop ’til you drop del 7 | Style On File

  2. Ping: Favoriter i augusti | Style On File

Kommentera

