Clarins Gentle Foaming Cleanser With Tamarind & Purifying Micro Pearls

I serien rengöringskrämer med onödiga skrubbkorn är det idag dags för Clarins Gentle Foaming Cleanser With Tamarind & Purifying Micro Pearls. Jag var ju inte så förtjust i deras Gentle Foaming Cleanser With Cottonseed, så i efterhand kan jag fråga jag mig varför jag köpte en ny variant från Clarins. Svaren är förstås att rengöringskrämer inte är så dyra så det är en bra produkt att chansa på, att en rengöring kan transmogrifieras till duschkräm om den inte gör nytta för ansiktet, att jag gillar Clarins produkter i allmänhet, och att jag gillar att prova nya krämer.
clarinscleansermicropearls
Här och där i den väldoftande rengöringskrämen finns mikro-pärlor; små kulor som känns men tack och lov inte river i huden. Enligt innehållsförteckningen skall de faktiskt inte skrubba, utan tvärtom smälta under tvätt och rengöra litet extra. Jag vet inte om jag kan tro på det, för jag kan som sagt fortfarande känna kornen när jag gnider in krämen på min fuktade ansiktshy. Om de skulle fungera som tänkt borde de väl ändå bara verka på några millimeterbreda partier av huden?

Nåväl, vi kan ignorera kornen. Det jag tycker är litet mer oroväckande med rengöringen är att den gör min hy ”squeaky clean” – dvs, det gnisslar om huden och fingrarna fastnar lätt i ytan när jag sköljer bort krämen. Det får mig att misstänka att rengöringen är för stark – jag har blandhy men vill inte att för mycket av hudens egna oljor skall skalas bort.

Under de veckor jag har använt produkten har min hy inte varit till sin fördel; porerna ser större ut än de gjort på länge (även när jag använder Lancôme Visionnaire). Nu var det tyvärr så att jag bytte både rengöring, exfoliator, dag- och nattkräm på ungefär samma gång, så jag är ännu inte säker på vilken/vilka produkt/er jag kan skylla på. Men Clarins Gentle Foaming Cleanser With Tamarind & Purifying Micro Pearls ligger i farozonen, och möjligtvis kommer jag inte ens att använda hela tuben till ansiktet utan flyttar in den i duschen.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Clarins Gentle Foaming Cleanser With Tamarind & Purifying Micro Pearls

  1. Ping: Clarins Gentle Foaming Cleanser With Shea Butter | Style On File

Kommentera

