Kiehl’s Rare Earth Deep Pore Daily Cleanser

Ibland känns det som att kosmetikföretagen är ute efter att reta just mig och alla med samma hudtyp. Favoritkrämer försvinner och en del märken erbjuder inte ens effektiva rengörande masker. Senaste året har jag ett par gånger just här skrivit om hur mycket jag föredrar att komplettera en bra rengöringskräm för dagligt bruk med en mild skrubbkräm någon gång i veckan, framför krämer/geléer som kombinerar båda i samma produkt. Nu verkar det som att kombinationskrämerna dyker upp överallt – och i värsta fall försvinner de bra peelingprodukterna!

kiehlsrareearthcleanserFör några år sedan fick jag prova en rengörande mask från Kiehl’s med titeln Rare Earth som jag blev imponerad av. När jag gav mig ut på jakt efter den förra året, verkade den inte finnas till salu. Det som erbjöds var en daglig rengöringskräm, Rare Earth Deep Pore Daily Cleanser. Det lät ju intressant nog, så till slut gav jag upp och införskaffade den.

Eftersom årets vinter inte varit så sträng vågade jag mig på att under några använda den här krämen morgon och kväll, som instruktionerna på förpackningen säger. Jag var beredd på att byta ut åtminstone morgonrengöringen mot något mildare, men kände inget behov av det.

Rengöringen är en tjock men lättarbetad kräm med fina korn som känns när man masserar in den på våt hy – fina korn som ger en jämn peeling utan att råka rispa någonstans. Huden kändes ren och fin och extra slät under perioden jag använde krämen.

Så gjorde jag några dagars uppehåll för att jämföra huden före och efter. Plötsligt började min ansiktshy kännas skrovlig när jag använde min vanliga rengöring! Det hade den ju inte gjort innan. Det gjorde mig tveksam till resultatet. Inte för att det kändes som att krämen tog bort för mycket, men jag ville ändå inte riskera att hyn anpassade sig till en litet för effektiv kräm.

Efter några dagar med min vanliga skönhetsrutin återfick min hy sin släthet utan inverkan av Rare Earth-rengöringen, och det kändes bra. Men jag tycker ändå inte illa om Rare Earth Deep Pore Daily Cleanser, utan tänker att den kommer att fungera bra för mig som en specialbehandling någon gång i veckan. Och undrens tider är inte förbi, för just igår hittade jag äntligen Rare Earth-masken till salu och skaffade den! Det skall bli spännande att prova den framöver.

Om styleonfile

Jag är en ingenjör som älskar parfym, hudvård och kläder av hög kvalitet. Det är värt att lägga pengar på något som är bra - håller länge, gör sitt jobb - men det är svårt att veta vad som är bra innan man har provat. Som erfaren testare provar jag gärna läppstift, krämer och annat livsviktigt, och berättar för den som vill vad som är bra och vad som är dåligt.
Det här inlägget postades i hudvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kiehl’s Rare Earth Deep Pore Daily Cleanser

  1. Ping: Jo, jag behövde allt det här! | Style On File

Kommentera

